L’Oficina de Consum del Baix Penedès, la que més reclamacions ha atès

Consum ccbp

 

L’Oficina Comarcal d’informació al Consumidor del Consell Comarcal del Baix Penedès ha estat la que més reclamacions ha atès al llarg del 2018, a la demarcació de Tarragona. Aquest dimarts l’administració rebia les felicitacions per part de la directora de l’Agència Catalana de Consum, Elisabeth Abad, i la cap de la secció de Consum de Tarragona, Judith Pujol, ja que els objectius establerts s’han complert i s’han adequat als terminis. En aquest sentit, als usuaris també se’ls ha facilitat l’obtenció d’una resposta positiva.

 

Així doncs, l’Oficina Comarcal ha tornat a rebre un gran nombre de consultes, tant presencialment a l’oficina, telefònicament, via web i a través de correus electrònics. És per aquest motiu que des del Consell Comarcal s’hi ha destinat 3 persones, per tal que aquesta atenció pugui ser el més efectiva possible.

 

El total d’atencions realitzades ha estat de 1.122; entre elles, el nombre de queixes rebudes i resoltes ha estat de 55, les denúncies rebudes i gestionades han estat 11, les reclamacions ateses i tramitades han estat 649, i s’han atès també reclamacions que han requerit una mediació. Han estat un total de 624, i se n’han pogut resoldre 260.

 

Els sectors més reclamats són els dels serveis bàsics, sobretot telefonia.

 

Aquest 2018 s’ha continuat realitzant vistes arbitrals no presencials, amb coordinació i assessorament de la Secció d’arbitratges de l’Agència Catalana de Consum, i amb el resultat de 9 laudes resolts i notificats al consumidor.

 

Pel què fa a les vies de presentació, el full d’informació continua sent el més utilitzat, però s’ha posat èmfasi en les vies telemàtiques, de manera que el consumidor pugui presentar la reclamació, ja sigui a través del web de l’Agència Catalana del Consum (formulari on line) o bé a través del web del Consell Comarcal. .

   

 

Dijous, 4 d'abril de 2019