Queixes, reclamacions i denúncies en matèria de consum
- Creat el 16 Desembre 2011
Primer caldrà comunicar a l'establiment o empresa els fets, demanant els fulls oficials de reclamació/denúncia en el mateix establiment a fi de deixar-hi constància escrita. En cas que l'establiment no disposi de fulls oficials, no en vulgui donar o bé no sigui possible adreçar-s'hi, podeu omplir el model de Full oficial reclamació/denúncia i fer-li arribar.
Si no es rep una resposta satisfactòria, podeu presentar el full de reclamació/denúncia i còpia de la documentació relacionada a l'Oficina Comarcal d'Informació al Consumidor del Consell Comarcal del Baix Penedès.
Si trieu la primera opció (sistema tradicional), trobareu formularis de sol·licitud redactats en programari lliure open office (el podeu descarregar gratuïtament clicant aquí o aquí). Una vegada seleccionat el formulari que us interessa, obriu-lo i complimenteu-lo des del vostre ordinador (escrivint als espais amb el fons blanc).
Addicionalment, disposeu d'informació que us guiarà sobre el tràmit que hàgiu de fer. Una altra manera de fer-ho és obrir el formulari en PDF, cas en què l'haureu d'imprimir i complimentar a mà o amb la màquina d'escriure. Si es tracta de formularis d'altres administracions, hi trobareu el corresponent enllaç d'accés.
Una vegada emplenat el full, signeu-lo i lliureu-lo al Registre d'Entrada de documents del Consell (pl. del Centre, 5, 43700 El Vendrell). Us informem que el Consell Comarcal del Baix Penedès és una institució adherida al conveni de registres concertats. Per tant –si us ha de resultar més còmode– us podeu adreçar a qualsevol altre Registre de l'Administració de l'Estat, de la Generalitat de Catalunya o de l'ens local que també figuri com a adherit i presentar-hi la vostra documentació. Les oficines adherides del Vendrell les trobareu clicant als arxius relacionats de sota.
Si agafeu la segona opció (tramitació electrònica), haureu de disposar de certificat digital (CATCert, DNI electrònic, FNMT, etc.) Si encara no en teniu, al mateix Consell Comarcal us el podem tramitar.
Una vegada seleccionat l'e-tràmit que us interessa, accediu-hi, empleneu-lo i trameteu-lo al Consell des del vostre ordinador mateix. Si us cal, hi podeu trobar informació addicional que us guiarà. Aquesta mena de tramitació us dóna l'opció d'anar seguint l'estat en què es troba la vostra sol·licitud.
Oficina Comarcal d'Informació al Consumidor
Pl. del Centre, 5
43700 - El Vendrell
Persona de contacte: Rosa-Ana Mañé
Telèfon: 977 157 170
e-mail: Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.
HORARI D'ATENCIÓ AL PÚBLIC
- Full Oficial Reclamació/Denúncia castellà
- Full Oficial Reclamació/Denúncia castellà (pdf)
- Full Oficial Reclamació/Denúncia català
- Full Oficial Reclamació/Denúncia català (pdf)
- Peticions a l'Oficina del Consumidor (Tràmitació electrònica)
- Oficines del Baix Penedès adherides al model integrat d'atenció al ciutadà